Toimintakertomus 1998

Puheenjohtaja: Lea Karjalainen
Toiminnanjohtaja: Sirkka Rajala

Tiivistelmä

• Vuoden alusta astui voimaan työvoimapolitiikan perusuudistus. Uudistus sisältää määräaikaishaastattelut, työhakukirjan, työhakusuunnitelman, yhdistelmätuen sekä työnhakukurssit. Yhdistelmätuelle eivät päässeet työttömät, joiden puolison tulot ylittivät tietyn tulorajan (Karenssisanomat 1/1998, sivu 2 ja sivu 11)
  • Suomen mielenterveysseura myönsi TVY:lle vuoden 1998 melenterveystekopalkinnon 10.10. (Karenssisanomat 2/1998, sivu 4)
  • Yli sata kansanedustajaa teki lakialoitteen työttömyysturvalain 16 § muuttamisesta pysyväksi. Lain mukaan työvoimapoliittinen koulutus voitaisiin lukea 16 viikkoa työssäoloehtoon mukaan
  • TVY:n uusi osoite 1.7.1998 alkaen: Sörnäisten rantatie 27 C 4, Helsinki
  • Kulttuuripäivät 19.–21.9. Joutsassa (Karenssisanomat 2/1998, sivu 13)
  • Työttömien Valtakunnalliset Ihmisoikeuspäivät 19.–21.10. Järvenpään Seurakuntaopistolla otsikolla Oman onnensa seppä? Järjestäjinä Työttömien Valtakunnallinen Yhteistoimintajärjestö (TVY), Kirkon diakonia- ja yhteiskuntatyön keskus (KDYK) ja Seurakuntaopisto (Karenssisanomat 2/1998, sivu 10)
  • Vuosikokousraportti: Karenssisanomat 1/1998, sivu 6

Hankkeet